بهداشتی, مراقبت پوست

مراقبت دائمی از پوست

نیویورک تایمز/ یک پوست عالی و سالم به راحتی داشتن ژن خوب نیست! عادات روزانه شما بیشترین تأثیر را بر روی کیفیت پوست شما و چیزی که داخل آینه میبینید دارند. اما باتوجه به اینکه نقد و بررسی کدام محصول مراقبت پوست را مطالعه می‌کنید یا با کدام دکتر مشورت میکنید، اطلاعاتی که درمورد مرطوب کردن پوست و یا محافظت آن در برابر آفتاب وجود دارد می‌توانند گیج کننده باشند. در نهایت مراقبت پوست به سادگی یک امر شخصی است. در این مقاله سعی شده مواردی را که برای حذف تبلیغات و حواشی باید در نظر بگیرید به آن اشاره شورد.

 



قبل از شروع نکات زیر بسیار مهم است

 

سه قدم اصلی

عادت مراقبت از پوست خود را به سه قدم اصلی زیر تقسیم کنید:

 

  • پاکسازی – شستن صورتتان.

  • تونر – یکدست سازی پوست.

  • مرطوب سازی – آبرسانی و نرمی پوست.

هدف هر عادت مراقبتی پوست بهبود رنگ دانه های پوستی و یکدست سازی پوست (لطافت، رطوبت و زیبایی آن) است تا پوستی عالی داشته باشید، و همچنین نقاطی از پوست که احتیاج به مراقبت بیشتر و یا ترمیم دارند را پیدا کنید. متخصص مراقبت پوست ایالت سانفرانسیسکو خانم کریستیانا هالی می‌گوید: “عادات زیبایی بهترین موقعیت ها برای دیدن تغییرات در خودتان است. همچنان که با افزایش سن پوستتان نیازمند تغییر در روال مراقبت از آن است، محصولاتی که برای مراقبت از آن استفاده می‌کنید نیز تغییر می‌کنند.” ما نیازی به کمالگرایی افراطی در مراقبت از پوست نداریم. فقط اجازه دهید تا این سه قدم تبدیل به عادات مهم روزانه شما شوند تا بهبود پوستتان را حس کنید و صبح را با حالی خوش آغاز کنید.

 

بهش زمان بده

دانش پشت محصولات مراقبت پوستی راه طولانی را طی کرده‌اند تا به کیفیت فعلی خود برسند، اما همچنان محصولی که بهبودی را در لحظه فراهم کند وجود ندارد، پس شما باید کمی صبور باشید و به عادات خود زمان بدهید تا از نتایج آن بهره‌مند شوید. دکتر راشل نظریان متخصص پوست منهتن در گروه پوست شوایگر می‌گوید: “نتایج تنها برای کسانی مشهود است که در انجام مراقبت های پوستی خود دلسرد نمی‌شوند و آنرا ادامه می‌دهند.” او اینگونه صحبت های خود را ادامه می‌دهد که: “برای دیدن نتایج یک محصول مراقبت پوست، روزانه یک یا دوبار و حداقل به مدت ۶ هفته از آن استفاده کنید.

نکته: حتماً ترتیب استفاده از محصول مراقبت پوست خود را رعایت کنید – از نازک ترین تا ضخیم ترین به عنوان مثال ، پاک کننده ، تونر (در صورت استفاده) ، سرم پوست و سپس مرطوب کننده.


 

پاکسازی

شستن صورتتان یکی از مبانی مهم و اولین قدم هر عادت مراقبتی است. دکتر کارلوس چارلز متخصص پوست شهر نیویورک می‌گوید: “روزانه پوست ما با انواع آلودگی های شهری، گرد و غبار برخورد دارد که بایستی به آرامی حذف شوند.” صورت خود را دوبار در روز بشویید، صبح و شب تا از مسدود شدن منافذ پوست، تیرگی و آکنه جلوگیری کنید.

پاک کننده صورت خود را پیدا کنید

پاک کننده مناسب پوست شما کار پاکسازی را بدون از بین بردن چربی طبیعی و سالم پوست انجام می‌دهد. برای این امر به صورت هفتگی از اسکراب های لایه بردار استفاده کنید و از استفاده از اسکراب هایی با پوست گردوی خرد شده یا مواد ساینده اجتناب کنید.

 

معنی دقیق بدون-کمدوژنیک چیست؟

این اصطلاح اغلب در برچسب محصولات ظاهر می شود و توسط متخصصان مراقبت از پوست استفاده می شود ، اما همیشه به زبانی ساده و واضح تعریف نمی شود. در اینجا یک توضیح سریع وجود دارد: اگر یک محصول ادعا می کند که کمدوژنیک نیست به این معنی است که نباید منافذ پوست را مسدود کرده یا باعث ایجاد آکنه شود-چه با انسداد پوست ، انسداد غدد یا تحریک فولیکول مو. با این حال ، این ادعا توسط F.D.A تنظیم نمی شود و بسیاری از شرکت ها آزمایش های داخلی خود را برای تعیین اینکه آیا یک محصول باید کمدوژنیک در نظر گرفته شود یا خیر ، انجام می دهند. (برخی از ترکیبات رایج کمدوژنیک عبارتند از روغن نارگیل و کره کاکائو.) به طور معمول ، هرچه مواد تشکیل دهنده یک محصول کمتر باشد ، تشخیص اینکه آیا واکنشی ایجاد می کند یا خیر آسان تر است.


تونر

برای بسیاری ، کلمه “تونر” قابض های سوزاننده دهه ۸۰ را به ذهن متبادر می کند. دکتر نظریان می گوید: “محصول اصلی یک محصول مبتنی بر الکل بود که برای خشک کردن پوست چرب و از بین بردن آلودگی های پس از پاکسازی استفاده می شد.” با این حال ، فرمول های امروزی تکامل یافته اند. آنها را به عنوان مکمل در نظر بگیرید – این مایعات نازک مواد مغذی اضافی را به بدن شما می رسانند و به سایر محصولات رژیم شما کمک می کند تا بهتر جذب شوند ، در حالی که هنوز چهره شما را متعادل می کند. اکثر متخصصان ، تونر را اختیاری می داند، جوردانا متیولی متخصص زیبایی نیویورک می‌گوید : “این می تواند راه خوبی برای افزودن مواد خاصی باشد که ممکن است در سایر محصولات خود نداشته باشید یا یک لایه دیگر برای بازسازی پوست اضافه کنید.” اگر وقت و تمایل دارید ، در اینجا برخی از عناصر برتر را جستجو کنید:

  • هیدروکسی اسیدهای آلفا و بتا به آرامی سلول های مرده پوست را از بین می برند که می توانند منافذ پوست را مسدود کرده ، پوست آسیب دیده از آفتاب را بهبود بخشیده و تیرگی را به حداقل برسانند.
  • اسید هیالورونیک برای افزایش آبرسانی، آبریزش را مهار می کند و پوست چاق را برای درمان ظریف خطوط ریز در نظر می گیرد
  • گلاب و چای سبز برای تسکین سوزش و کاهش قرمزی با اثر ضد التهابی.
  • ویتامین E و C برای مقابله با قرار گرفتن روزانه در معرض رادیکال های آزاد که می توانند پوست شما را پیر کنند، مبارزه می کند.

تونر چیست؟

ماتیولی می گوید: “تونرها باید بعد از تمیز کردن و قبل از پوشیدن هر چیز دیگری انجام شوند.” روش کاربرد سنتی این است که یک پد پنبه ای را اشباع کرده و آن را روی صورت خود قرار دهید. اما ، همانطور که ماتیولی اشاره می کند ، “در نهایت محصول زیادی را از دست می دهید.”

 

نکته: “استفاده از تونر با دستان تمیز کارآمدترین است. فقط چند قطره در کف دست خود بریزید ، سپس آن را بکشید. ” یا اگر ترجیح می دهید ، می توانید یک پد پنبه ای را جدا کنید “بنابراین قبل از قرار دادن تونر روی آن ضخیم نباشید” ، ماتیولی توصیه می کند. اکثر فرمول ها را می توان صبح و شب استفاده کرد ، اما ممکن است بخواهید از اسیدهای لایه بردار فقط شب یا هر روز دیگر استفاده کنید.


درمان با سرم های پوست

به بیان ساده ، سرم ها متحدان قوی پوست هستند. این اکسیرها مملو از دوزهای غلیظ مواد فعال ، می توانند تعدادی از مسائل را از لکه های تیره گرفته تا چین و چروک ها کاهش دهند. ماتیولی می گوید: “حتی اگر هیچ مشکل خاصی ندارید ، همه هنوز صبح به یک سرم آنتی اکسیدان عمومی احتیاج دارند تا در برابر عوامل متجاوز روزانه محافظت شوند.” در حالی که “گزینه های بی حد و حصر” برای مواد اولیه وجود دارد ، نظریان موارد مورد علاقه سخت کوش خود را مشخص می کند. برای رسیدگی به مسائل خاص ، به دنبال این محصولات باشید:

  • اسید هیالورونیک برای هیدراتاسیون و تقویت عملکرد سد (لایه بالایی پوست شما) برای جلوگیری از از دست دادن رطوبت.
  • ویتامین C به روشن شدن پوست کدر و کاهش لکه های تیره با استفاده مداوم کمک می کند.
  • رتینول، ویتامین B3، پپتیدها برای تحریک تولید کلاژن و الاستین ، پروتئین در بدن که به جلوگیری از افتادگی خطوط و پوست کمک می کند.
  • گوگرد کلوئیدی، نیاسین آمید با کاهش التهاب ، قرمزی و تحریک را آرام می کند و آکنه را با اثرات ضد میکروبی خود بهبود می بخشد.

نکات مفید

اگر چندین نگرانی دارید، ممکن است بخواهید از چند محصول استفاده کنید. ماتیولی می گوید: “من توصیه می کنم مناطق مختلف را با محصولات مختلف درمان کنید.” “شاید شما از سرم ویتامین C به طور کامل استفاده کنید ، اما سپس در برخی نقاط برای افزایش رنگدانه [دیگری] مالش دهید.” کافی است هر ترکیبی را توسط متخصص پوست خود اجرا کنید تا از هرگونه واکنش احتمالی جلوگیری کنید.

برای صرفه جویی در وقت ، سعی نکنید سرم را با مرطوب کننده خود مخلوط کنید. دکتر نظریان می گوید: “این امر توانایی جذب موثر سرم را کاهش می دهد.” “محصولات باید یک به یک اعمال شوند.”

همه سرمها در بازه های یکسان استفاده نمی شوند. دکتر نظریان می گوید: “این با مواد تشکیل دهنده متفاوت است.” ماتیولی می گوید: “من آنتی اکسیدان ها را صبح ترجیح می دهم زیرا به شما محافظت بیشتری از محیط می دهد و اکثر ما به اندازه کافی از کرم های ضد آفتاب استفاده نمی کنیم.” با این حال ، برخی از ترکیبات بهتر است هنگام خوابیدن در شب استفاده شوند. به عنوان مثال: “رتینول ها در برابر آفتاب پایدار نیستند و در صورت استفاده در روز تجزیه می شوند.” دکتر نظریان توضیح می دهد. نتیجه نهایی: دستورالعمل برچسب را با دقت بخوانید.


مرطوب کننده

اساسی ترین عملکرد مرطوب کننده ، آبرسانی و نرم شدن پوست است. دکتر چارلز توضیح می دهد: “در اصل ، مرطوب کننده ها از جلوگیری از از دست دادن آب در لایه های بیرونی پوست جلوگیری می کنند.” آنها همچنین می توانند روغن های محافظ طبیعی و سایر اجزای سازنده داخل پوست مانند سرامیدها را تکمیل کنند. ” این محصولی است که پزشکان توصیه می کنند در تمام طول سال ، برای همه انواع پوست استفاده شود. دکتر نظریان تاکید می کند: “پوست به طور طبیعی با افزایش سن توانایی حفظ رطوبت خود را از دست می دهد ،” و فعالیت های روزانه مانند شستشو می تواند آبهای طبیعی را از سطح جدا کند.

 

چگونه یک مرطوب کننده انتخاب کنیم

همه به رطوبت نیاز دارند ، اما بافت مرطوب کننده شما بسته به نوع پوست شما متفاوت خواهد بود.

کرم هایی که صبح استفاده می کنید مجهز به محافظت از پوست شما در برابر عوامل محیطی هستند که هنگام خروج از خانه با آنها روبرو خواهید شد-بسیاری از آنتی اکسیدان ها برای به حداقل رساندن رادیکال های آزاد ناشی از آلودگی و کرم های ضد آفتاب برای محافظت از شما در برابر اشعه ماوراء بنفش وجود دارد. آنها معمولاً قوام سبکی دارند. از طرف دیگر ، کرم های شبانه تمرکز خود را بر روی ترمیم هرگونه آسیبی می گذارند که ممکن است با ترکیباتی مانند رتینول برای افزایش گردش خون و مقابله با لکه های تیره استفاده کنید. این کرم ها همچنین سطح رطوبت را که به طور طبیعی در عصر غوطه ور می شود ، با نرم کننده هایی که اغلب بافت غلیظ و غلیظ ایجاد می کنند ، پر می کنند.

 

توضیحی درمورد کرم دور چشم

آیا می توانید بدون کرم دور چشم زنده بمانید؟ کاملا. اما ، اگر نگرانی خاصی دارید – مانند رنگدانه ، خشکی یا پف – ممکن است بخواهید یکی را امتحان کنید. دکتر نظریان می گوید: “پوست اطراف چشم کاملاً نازک و ظریف است و بیشتر از سایر نواحی به مواد محرک واکنش نشان می دهد.” بنابراین ، متخصصان پوست معمولاً یک کرم دور چشم را توصیه می کنند که حساسیت احتمالی را در نظر گرفته و غلظت بیشتری از مواد فعال را تحمل کند. »

ماتیولی می گوید: برای کیسه های زیر چشم و التهاب ، کافئین ، پپتیدها و هیالورونیک اسید می تواند آرامش بخش باشد. او می گوید: “حلقه های تیره می تواند به دلیل رگهای قابل مشاهده یا تغییر رنگ واقعی در رنگ های تیره پوست باشد.” “به دنبال مواد روشن کننده مانند ویتامین C ، کوجیک اسید و نیاسینامید باشید.” نکته داخلی: برای جلوگیری از هرگونه سوزش چشم ، از رتینول های قوی (که می توانند سوزش و قرمزی ایجاد کنند) و عطر خودداری کنید.آیا می توانید بدون کرم دور چشم زنده بمانید؟ کاملا. اما ، اگر نگرانی خاصی دارید – مانند رنگدانه ، خشکی یا پف – ممکن است بخواهید یکی را امتحان کنید. دکتر نظریان می گوید: “پوست اطراف چشم کاملاً نازک و ظریف است و بیشتر از سایر نواحی به مواد محرک واکنش نشان می دهد.” بنابراین ، متخصصان پوست معمولاً یک کرم دور چشم را توصیه می کنند که حساسیت احتمالی را در نظر گرفته و غلظت بیشتری از مواد فعال را تحمل کند. »
ماتیولی می گوید: برای کیسه های زیر چشم و التهاب ، کافئین ، پپتیدها و هیالورونیک اسید می تواند آرامش بخش باشد. او می گوید: “حلقه های تیره می تواند به دلیل رگهای قابل مشاهده یا تغییر رنگ واقعی در رنگ های تیره پوست باشد.” “به دنبال مواد روشن کننده مانند ویتامین C ، کوجیک اسید و نیاسینامید باشید.” نکته داخلی: برای جلوگیری از هرگونه سوزش چشم ، از رتینول های قوی (که می توانند سوزش و قرمزی ایجاد کنند) و عطر خودداری کنید.


با کرم ضدآفتاب از خود محافظت کنید

همه متخصصانی که با آنها مشورت کردیم در یک مورد اتفاق نظر داشتند: این که کرم ضد آفتاب مهمترین محصول مراقبت از پوست است. دکتر چارلز خاطرنشان می کند: “این به عنوان بخشی از رژیم شما در طول سال بسیار مهم است.” “استفاده روزانه و مداوم از کرم های ضد آفتاب به جلوگیری از ایجاد خطوط و چروک های ظریف، نقص های بافتی و تغییرات در ظاهر منافذ در طول زمان کمک می کند. مهمتر از همه ، استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب می تواند به جلوگیری از ایجاد برخی سرطان های پوست کمک کند. ” برای سهولت به خاطر سپردن، متخصصان توصیه می کنند از مرطوب کننده روزانه با SPF طیف وسیع حداقل ۳۰ استفاده کنید.

رمزگشایی فرمول های ضد آفتاب

بحث های زیادی در مورد اینکه کدام ضد آفتاب ها برای پوست شما بهترین و ایمن تر هستند وجود دارد. شما دو نوع ماده در فرمول دارید:

  • مواد شیمیایی، مانند اکسی بنزون و اکتینوکسات که برای مقابله با آسیب اشعه ماوراء بنفش جذب پوست شما می شوند

مزایا:

  • سبک ، کاربرد آسان و شفاف بر روی پوست.

معایب:

  • می تواند باعث التحاب و ایجاد واکنش در افرادی شود که دارای پوست حساس هستند.
  • برخی از ترکیبات مانند اکسی بنزون نگرانی های سلامتی را افزایش داده و دارای رتبه “خطر بالا” در پایگاه داده لوازم آرایشی پوست عمیق گروه کار محیط زیست هستند.

 

  • مواد فیزیکی مانند دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی که در بالای پوست شما قرار گرفته و باعث انحراف یا جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش به بدن شما می شود.

مزایا:

  • ریسک بسیار کم التحاب یا بروز مشکلات پوستی.

                  معایب:

  • اغلب رنگ سفید یا خاکستری بر روی پوست باقی می گذارد ، به ویژه در افرادی که رنگ پوست آنها تیره تر است.

دکتر چارلز می گوید: “من معمولاً از استفاده از کرم های ضد آفتاب که حاوی ترکیبی از اجزای مسدود کننده فیزیکی و شیمیایی هستند حمایت می کنم.” اینها از هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می کنند و معمولاً هیچ بقایایی قابل مشاهده ایجاد نمی کنند. “

 

شما درمورد مراقبت از پوست چه فکر میکنید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید، همچنین از محصولات مراقبت پوست ما نیز بازدید کنید!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *