دسته‌بندی نشده

طرز تهیه آب برنج

طرز تهیه آب برنج

قرار نیست مثل برنامه مسترشف باشد، اما باید از قبل آماده شوید، چون آب برنج به زمان نیاز دارد تا دم بکشد. دکتر ماری توضیح می‌دهد: «وقتی اجازه می‌دهید باکتری‌هایی مانند لاکتوباسیل‌ها تخمیر شوند، از نشاسته تغذیه کرده و متابولیت‌های بی‌شماری ایجاد می‌کنند.

زنان یائو مواد اضافی مانند پوست پوملو (دارابی) و زنجبیل را به اب برنج خود اضافه می‌کنند ،پلتفرم‌هایی مانند تیک تاک و یوتویوپ هم پر شده اند از این قبیل دستور پخت ها.

۴ برابر مقداری که برنج اضافه کرده اید آب اضافه کنید تا اب برنج به جوش آید، اجازه دهید بجوشد و سپس خنک شود و اجازه دهید بین ۱۲ ساعت تا چهار روز بماند (شیشه های درب دار در اینجا بسیار مفید هستند). سپس آب برنج را می‌توان به عنوان یک شستشوی پیش از شستشوی اصلی مو استفاده کرد یا به عنوان ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار داد.

 

جایگزین آب برنج چیست؟

اگر زمان زیادی ندارید و یا حوصله آب تخمیر شده سرد روی سر خود را دوست ندارید، محبوبیت سایر محصولات جانبی برنج مانند روغن سبوس برنج نیز در حال افزایش است و نتایج مشابهی  نیز دارند. گابوردی می‌گوید: فواید آب برنج و روغن سبوس برنج مشابه هستند زیرا هر دو غنی از آنتی‌اکسیدان هستند، بنابراین می‌توانند به حفظ سلامت پوست سر و تغذیه و شکستگی کمتر مو کمک کنند.

هیث می‌گوید: «من توصیه می‌کنم به جای ساختن  روغن سبوس خانگی از محصولات مو با روغن سبوس برنج یا پروتئین استفاده کنید،  وقتی از این محصول که مخصوص موهای شما ساخته شده استفاده می‌کنید، می‌توانید از تمام فواید آن بهره ببرید.»

 

پس پیش به سوی موهایی بلند و براق!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *