دسته‌بندی نشده

چطور تخلخل موهای خودتان را تست کنید و بفهمید به چه محصولاتی برای مراقب و درمان آن نیاز دارید

تخلخل مو دقیقاً چیست و چگونه می‌خواهید محصولی مناسب برای مو پیدا کنید؟

تخلخل مو – ممکن است عامل مهمی برای داشتن موهایی سالم باشد که همیشه حسرتش را خورده‌‌ایم. کلید داشتن موهای سالم استفاده از یک روتین شخصی‌سازی شده است. بله، وقت آن رسیده است که حسابی با موهای خود رفیق شوید ، از آشنایی با سطح تخلخل، بافت و نوع موی خود گرفته تا اینکه بتوانید روتین مراقبت از موی سفارشی خود را که در واقع برای شما مفید است، تهیه و آماده کنید.

اما تخلخل مو چیست و آخرین باری که تخلخل موی خود را بررسی کردید کی بوده است؟ اگرچه تخلخل مو اغلب نادیده گرفته می شود، اما می تواند اطلاعات حیاتی زیادی را در مورد موهای شما نشان دهد.

 

برای پی بردن به هر آنچه در مورد تخلخل مو و یافتن تخلخل موی خودتان نیاز است بدانید، با ما با ادامه این متن همراه باشید. تخلخل مو چیست؟کریس مولن، مشاور ارشد علمی لورال  انگلستان و ایرلند توضیح می دهد: «تخلخل مو به توانایی تار مو برای جذب و حفظ رطوبت اشاره دارد. هر رشته روی سر شما دارای سطح مشخصی از تخلخل است و میزان تخلخل مو از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است». مولن ادامه می‌دهد که «میزان تخلخل موهای شما می‌تواند – و باید – تعیین کند که چگونه روتین مراقبت از موهای خود را ایجاد کنید».لپ کلام؟ نادیده گرفتن سطح تخلخل موهای شما می تواند منجر به مشکلات زیادی برای مو شود ، از وز شدن گرفته تا شکستگی.

 

چگونه تخلخل موهای خود را آزمایش کنید؟

نوبتی هم باشد نوبت بخش تخصصی ماجراست: تست سطح تخلخل موهای خودتان. خوشبختانه، آنقدرها هم که تصورش را می کنید پیچیده نیست – حتی می توانید آن را به راحتی در خانه خود انجام دهید و قرنطینه هم برایتان مفید وایع خواهد شد.

میشل تامپسون، متخصص موهای آفرو و بافته شده، می‌گوید: «شما می‌توانید سطح تخلخل خود را با کشیدن انگشت روی یک تار از موهایتان آزمایش کنید. موهای با تخلخل کم احساس صافی و نرمی دارند، در حالی که موهای با تخلخل بالا به دلیل باز بودن کوتیکول‌ها سطحی خشن و ناهموار خواهند داشت.

بله به همین سادگی!

 

تخلخل موهای شما چه معنایی برای سلامت موهای شما دارد؟

به بیان ساده، شناسایی سطح تخلخل موهایتان به شما دست برتر را می دهد. بسته به سطح تخلخل موهای شما ، نه تنها موهای شما به دلیل ساختار تارهای مو متفاوت رفتار می کنند، بلکه به طور موثرتری به محصولات مو پاسخ می دهند. بنابراین، می توانید با امتحان محصولات به درد نخور خداحافظی کنید و به موهای سالم سلام کنید.

 

. پاول ادموندز، آرایشگر مشهور می گوید:« موهای متخلخل طبیعی دارای کوتیکول خشن و ناهموار هستند. از آنجایی که ساقه مو روی موهای با تخلخل بالا یک سطح کشیده است، آسیب دیدن آن آسان تر است و رطوبت را به این راحتی در خود نگه نمی دارند. با این حال، در حالی که موهای با تخلخل بالا ممکن است نتوانند رطوبت را نیز حفظ کنند، ولی به راحتی رطوبت را جذب می کنند.

 

اگر موهایی با تخلخل بالا دارید…

هدف اصلی حفظ رطوبت و ترمیم تارهای مو است.

 

اگر موهایی با تخلخل کم دارید …

عکس این قضیه است. تخلخل کم اساساً به این معنی است که رطوبت به راحتی توسط تارهای مو جذب نمی شود، با این حال، هنگامی که رطوبت جذب شود، موهای با تخلخل کم در حفظ رطوبت بسیار خوب عمل خواهند نمود.

 

برای موهایی با تخلخل کم، شما باید به دنبال محصولات تزریق کننده رطوبت باشید ، و همزمان روی پاکسازی عمیق نیز تمرکز کنید تا از تجمع محصولاتی که ممکن است در هنگام تقلای تارها برای جذب هرگونه ماده رخ دهد، جلوگیری کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *