دسته‌بندی نشده, مراقبت مو

۱۹ ترفند حرفه ای رنگ مو برای رنگ کردن موهای خود در خانه

19 ترفند حرفه ای رنگ مو برای رنگ کردن موهای خود در خانه

۱۹ ترفند حرفه ای رنگ مو برای رنگ کردن موهای خود در خانه

نتایج تضمین شده با کیفیت سالن های آرایشی.

طبق تحقیقات Nexxus، تقریباً ۴۳ میلیون زن در ایالات متحده در شش ماه گذشته موهای خود را رنگ کرده اند. اما با وجود مجموعه عظیمی از محصولات رنگ مو، انواع سایه و تکنیک های موجود، سخت است که بدانید چگونه می توانید آن را در هنگام رنگ کردن موهای خود در خانه به درستی انجام دهید. چه به فکر بالیاژ، قهوه ای تیره، قهوه ای، بلوند، هایلایت یا فراتر از آن باشید، ما در مجله دیجی بیوتی اسرار حرفه ای برای بدست آوردن (و حفظ) رنگ موهای جذاب رویاهای شما را داریم.

چند نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید: باید تغییرات عمده رنگ مو را در سالن های زیبایی انجام دهید. بزرگ‌ترین تفکر اشتباه در رنگ کردن موها این است که فکر کنید می‌توانید از موهای مشکی به پلاتینی (یا حتی از قهوه‌ای به بلوند) در خانه تبدیل شوید. تغییر از یک خانواده رنگی به خانواده رنگی دیگر می‌تواند به چندین فرآیند نیاز داشته باشد که بهتر است به یک آرایشگر رنگ مو حرفه‌ای سالن واگذار شود که می‌داند چگونه رنگ‌ها را ارزیابی کند و آسیب را به حداقل برساند.

کری هیل، یک آرایشگر رنگ مو مشهور در سالن Mèche در لس‌آنجلس می‌گوید: “هنگامی که موهایتان را خودتان رنگ می‌کنید، بین دو سایه روشن‌ و تیره‌ از رنگ فعلی‌ موهایتان رنگ مو را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که نتیجه شما جایی بین رنگ طبیعی شما و عکس روی جعبه خواهد بود.”

آیا رنگ کردن مو در خانه بی ضرر است؟

بله، به طور کلی رنگ کردن موهای خود در خانه مضر نیست، به شرط اینکه دستورالعمل های روی بسته بندی محصولات را دنبال کنید بجز چند استثنا:

اگر اخیراً موهای خود را لخت یا صاف کرده اید، باید از رنگ کردن خودسرانه مو صرف نظر کنید، زیرا هر دو فرآیند می توانند باعث آسیب شوند.

سارا شلوسر، مدیر Clairol Consumer Relations، می‌گوید: اگر نمی‌توانید به سالن بروید، «حداقل هفت روز پس از پرم یا مراحل دیگر برای اعمال رنگ صبر کنید». و به یاد داشته باشید که موهای درمان شده با سرعت بیشتری رنگ را جذب می‌کنند، پس نیازی به رنگ گذاری طولانی مدت نیست.

بهترین سایه از رنگ موی فعلیتان را انتخاب کنید

برای یافتن بهترین سایه رنگ موی فعلی خود در فروشگاه، به رنگ هایی که به رنگ موی فعلی شما نزدیک هستند توجه کنید. رنگ های جعبه ای معمولاً به ترتیب رنگ در یک قفسه نمایش داده می شوند. برای راحتی بخشی از موهای خود را کنار جعبه نگه دارید تا راحت‌تر پیدا کنید، سپس از دو رنگ بعد و قبل رنگ موی نزدیک به رنگ موی خودتان می‌توانید انتخاب کنید.

همیشه دو جعبه رنگ مو بخرید

هیچکس دوست ندارد وسط رنگ کردن موهایش رنگ مو تمام کند. اگر موهای شما تا شانه یا بلندتر است، بسته به ضخامت مو، ممکن است به دو جعبه برای پوشاندن کل سرتان نیاز داشته باشید. اگر در نهایت با یک جعبه باقی مانده مواجه شدید، همیشه می توانید آن را برای دفعه بعد ذخیره کنید یا آن را برگردانید.

رنگ های مختلف را برای درست کردن یک “رنگ سفارشی” مخلوط نکنید

تا زمانی که حرفه ای نباشید، ترکیب چندین سایه مختلف رنگ مو توصیه نمی شود (هیچ وقت!). هیچ یک از شرکت های بزرگی که با آنها صحبت کردیم تضمین نمی کنند که رنگ حاصل ترکیبی قابل پیش بینی باشد. در واقع حتی زمانی که از یک رنگ استفاده می کنید نتیجه معمولا کمی با آنچه در تصویر روی جعبه است متفاوت است. بهترین گزینه شما این است که به سادگی یک رنگ مو انتخاب کنید و دستورالعمل آن را به طور کامل دنبال کنید، همچنین قبل از رنگ کامل همیشه مقداری از رنگ مو را بر روی گوشه ای از موهای خود تست کنید.

تست رنگ مو را فراموش نکنید

اگرچه دور زدن آن وسوسه انگیز است، اما تست رنگ مو بسیار کلیدی است. برای امتحان یک رنگ جدید چند موی کوتاه شده یا پنهان را رنگ کنید. سپس قبل از رنگ آمیزی کامل به نتیجه رنگ حاصل شده نگاه کنید. داستان ترسناک تکراری بین کسانیکه این تست را انجام ندادند: موهایی که نارنجی و بنفش شدند!

لباس هایی بپوشید که به راحتی در می آیند

برای جلوگیری از لک شدن لباس‌ها، یک روپوش قدیمی یا پیراهن دکمه‌دار بپوشید (یا همانطور که برخی از آزمایش‌کنندگان GH گزارش داده‌اند، برهنه باشید!) تا زمانی که زمان آبکشی فرا می‌رسد، مجبور نباشید تاپ را بالای سر خود ببرید. سطوح (کف، سینک) را با کیسه‌های زباله یا لایه‌هایی از روزنامه بپوشانید یا می‌توانید بجای آن از ملحفه‌ها یا حوله‌هایی که  خیس می‌شوند و نیاز به شستشو دارند و میخواهید آنها را دور بیاندازید استفاده کنید.

از پوست خود در برابر رنگ محافظت کنید

هیچ چیز بدتر از این نیست که با نوارهای رنگی مشخص بر روی پیشانی خود کار رنگ آمیزی را پایان دهید. به‌جای استفاده از پارچه ضخیم برای محافظت از پوست در برابر رنگ، قبل از استفاده از رنگ، با کشیدن یک بالم لب جامد شفاف در امتداد خط مو، از جمله در اطراف گوش، از پوست خود در برابر لکه‌ها محافظت کنید. هیل می گوید: “اندازه کوچک آن کاربرد را دقیق می کند.”

مانند یک جراح فکر کنید

قبل از شروع ابزارهای خود را روی پیشخوان قرار دهید. قبل از شروع کار، دستورالعمل‌های ارائه شده برای محصول را بخوانید. به این ترتیب، مراحل رنگ آمیزی کاملاً روشن خواهید بود و مجبور نیستید که در اواسط فرآیند رنگ آمیزی متوقف شوید و این توقف می‌تواند منجر به اشتباهاتی مانند ماندن بیش از حد طولانی رنگ در مناطقی از مو یا هدر رفت آن شود.

دستکش اضافه داشته باشید

هنگام رنگ آمیزی از دستکش‌های پلاستیکی که درون جعبه قرار دارد برای محافظت پوستتان استفاده کنید، اما باید هنگام شستن رنگ نیز آن‌ها را بپوشید. یک جفت دستکش یکبارمصرف یدکی در دسترس داشته باشید تا در صورتی که دستکش اصلی شما بیش از حد کثیف شده باشد که نمی توانید دوباره از آن استفاده کنید برای شستشوی رنگ از پوست شما در برابر رنگی شدن محافظت کند.

رنگ را بر روی موهای خشک بزنید

کارشناسان رنگ مو (و دستورالعمل های موجود در بسته بندی رنگ مو) توصیه می کنند موهای خود را زمانی که خشک هستند رنگ کنید. هنگامی که مو با آب اشباع می شود رنگ ممکن است به ساقه مو نرسد یا رقیق شود و نتیجه نامطلوبی ایجاد کند.

بطری حاوی رنگ مو را مستقیم روی موهایتان نریزید

ریختن رنگ و پخش کردن آن روی موهایتان ممکن است آسان (و سرگرم کننده!) باشد، اما این روش می تواند نامرتب و نامشخص رنگ مو را پخش کند. با یک کاسه و یک قلمو می‌تواند همچون یک آرایشگر حرفه ای رنگ مو را به صورت یک نواخت روی موهایتان پخش کنید.

رنگ آمیزی موها را از ریشه ها شروع کنید

شما باید رنگ آمیزی موهایتان را از ریشه شروع کنید. موهایتان از ریشه ها رشد می‌کنند و مو در قسمت ریشه کمترین آسیب را دیده است که منجر به زمان طولانی تر فرآیند رنگ آمیزی ریشه موها می‌شود. اجازه دهید رنگ مو برای مدت زمانی که در دستورالعمل بسته بندی مشخص شده است روی ریشه موهایتان بماند. سپس آن را روی بقیه موهای خود شانه کنید تا به طور یکنواخت پخش شود و از اثر دو رنگ جلوگیری شود. مانند متخصصان سالن های آرایشی، در چهار تا شش بخش کار کنید (در صورت تمایل از گیره مو استفاده کنید) تا از پوشش کامل اطمینان حاصل کنید.

در دو آینه نگاه کنید

رنگ کردن پشت سر می تواند مشکل باشد. ما توصیه می کنیم از یک آینه دستی برای بررسی پشت سر خود در آینه حمام هنگام رنگ آمیزی استفاده کنید تا جای بدون رنگ نماند.

با مسواک به مواهایتان هایلات بزنید!

در اینجا یک ترفند هوشمندانه از تسترهای دیجی‌بیوتی را به شما معرفی میکنیم که موهای خود را در خانه رنگ می کنند: برای زدن هایلایت از مسواک تمیز یا چوب ریمل برای رنگ آمیزی دقیق و ظریف روی رنگ استفاده کنید.ما پیشنهاد می‌کنیم هایلات ها را در قسمت هایی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند وارد کنید.

ریزش رنگ را در اسرع وقت حذف کنید

برای از بین بردن هر گونه پاشیده شدن رنگ در صورت وقوع تا فرصتی برای سفت شدن نداشته باشد از دستمال‌های پاک‌کننده صورت مانند دستمال‌های پاک‌کننده آرایش استفاده کنید.

در هنگام انتظار برای گرفتن رنگ از کلاه حمام استفاده کنید

در هنگام انتظار برای گرفتن رنگ، یک کلاه دوش یکبار مصرف را روی سر خود قرار دهید تا از چکه کردن آن جلوگیری کنید. سپس می توانید با خیال راحت شام را آماده کنید و یا روزنامه بخوانید.

برای ماندگاری رنگ خود از آب اجتناب کنید

این قانون شماره یک برای ماندگاری رنگ است. سابینا ویزمن، شیمیدان ارشد آزمایشگاه زیبایی جی اچ، می گوید: “در واقع آب عامل اصلی محو شدن رنگ است. هر بار که موهای شما خیس می شود، با یا بدون شامپو، مولکول های رنگ می توانند از بین بروند.” نیکی لی، رنگ‌ساز گارنیر در لس‌آنجلس می‌گوید کلر، نمک و مواد معدنی موجود در H2O می‌توانند باعث بلند شدن کوتیکول (لایه بیرونی) مو شوند و از دست دادن رنگدانه‌ها را تسریع می‌کنند.

بهترین گزینه ها: شامپوی خشک را شب ها استفاده کنید تا زمان بین شستشوی موها طولانی شود. یک فیلتر را به سر دوش خود وصل کنید تا عناصر آسیب رسان را از بین ببرید. و در انتهای حمام شامپو بزنید تا در معرض آب قرار نگیرید. هنگام شنا، از خیس کردن موها خودداری کنید، یا از آن با کلاه شنا یا پوششی از نرم کننده محافظت کنید.

با شامپوی مناسب رنگ شستشو کنید

ویزمن می‌گوید هیچ شامپویی کاملاً بی‌خطر نیست، زیرا تمام شامپوها به مرطوب کردن موها نیاز دارند – و خود آب رنگ را از بین می‌برد. او می‌گوید: “اگرچه تصور می‌شود شامپوهای بدون سولفات از دست دادن رنگ را کاهش می‌دهند، آزمایش‌های ما نشان داده‌اند که آنها همیشه عملکرد قابل‌توجهی بهتر از شامپوهای دارای سولفات ندارند.”

با شامپو یا نرم‌کننده‌ای که مخصوص موهای رنگ‌شده طراحی شده است، مانند بهترین شامپوها و نرم‌کننده‌های موی رنگ‌شده دیجی‌بیوتی، عمر سایه خود را افزایش دهید. به دنبال اصطلاحاتی مانند “حفاظت از رنگ”، “حفظ رنگ” یا “برای رنگ” روی بسته بندی باشید. این محصولات کمتر احتمال دارد رنگ اضافه شده را از بین ببرند، بنابراین رنگ جدید شما ماندگاری بیشتری دارد.

هر هفته از براق کننده رنگ استفاده کنید

آزمایشگاه زیبایی GH دریافته است که استفاده از شامپوهای رسوب‌دهنده رنگ، نرم‌کننده یا درمان براق‌کننده مو یک بار در هفته بین دو رنگ آمیزی مو، می‌تواند رنگ مو را احیا کند. براق کننده رنگی شاداب به موها می‌بخشد.

از موهایتان در برابر آفتاب محافظت کنید

از نور خورشید دوری کنید (یا کلاه بپوشید) تا موها روشن نشود. جیمز کوربت، مدیر رنگ Clairol در شهر نیویورک می‌گوید: «خورشید مانند سفیدکننده عمل می‌کند و نه تنها رنگ مصنوعی، بلکه ملانین را که رنگدانه‌های موی طبیعی را به آن می‌دهد، تجزیه می‌کند. بنابراین محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش برای موهای شما به همان اندازه برای پوست شما مهم است. از آنجایی که چیزی به نام ضدآفتاب برای مو وجود ندارد، او توصیه می کند: «هنگامی که برای مدت طولانی در معرض آفتاب هستید، مثلاً در ساحل، آن را با کلاه یا روسری بپوشانید».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *