دسته‌بندی نشده

رمزگشایی فرمول های ضد آفتاب

ضد افتاب

بحث های زیادی در مورد اینکه کدام کرم های ضد آفتاب برای پوست شما بهترین و ایمن هستند وجود دارد. شما دو نوع ماده در فرمول دارید:• ترکیبات شیمیایی مانند اکسی بنزون ​​و اکتینوکسات که برای مقابله با آسیب اشعه ماوراء بنفش به پوست شما جذب می شود.

 

مزایا:• سبک، استفاده آسان و شفاف بر روی پوست.

 

معایب:

  • در افرادی که پوست حساس دارند می تواند باعث تحریک و ایجاد واکنش شود.

• برخی از مواد تشکیل دهنده مانند اکسی بنزون ​باعث نگرانی‌هایی شده‌اند و در پایگاه داده آرایشی عمیق پوست گروه کاری محیطی دارای رتبه “خطر بالا” هستند.

 

  • مواد فیزیکی، مانند دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی، که روی پوست شما قرار می گیرند تا اشعه ماوراء بنفش را به بدن شما منحرف کنند یا از آن جلوگیری کنند.

 

مزایا:• خطر بسیار کمی برای تحریک یا نگرانی های سلامتی.

معایب:

  • اغلب یک رنگ سفید یا خاکستری روی پوست باقی می گذارد، به خصوص در افرادی که رنگ پوست تیره تر دارند.

 

نکته داخلی: دکتر چارلز می‌گوید: «من معمولاً از استفاده از ضد آفتاب‌هایی که حاوی ترکیبی از اجزای مسدودکننده فیزیکی و شیمیایی هستند، حمایت می‌کنم. اینها در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کنند و معمولاً هیچ گونه باقیمانده قابل مشاهده ایجاد نمی کنند.

 

اموزش های لازم در شناخت و مصرف کرم ضد آفتاب

به گفته دکتر نظریان، این قانون کلی را همیشه به خاطر بسپارید: «۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید و حداقل هر دو ساعت یک بار آن را تجدید کنید. ضدآفتاب های شیمیایی باید مستقیماً روی پوست تمیز استفاده شوند، در حالی که مسدود کننده های فیزیکی را می توان در آخرین بخش از روتین مراقبت از پوست، اما قبل از آرایش استفاده کرد. حدود دو قاشق غذاخوری ضد آفتاب برای پوشاندن صورت و نواحی در معرض بدن شما مناسب است. در این مقدار، از اندازه یک سکه کرم برای پوشاندن صورت خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *